torsdag den 16. oktober 2014

Menneskehedens Fremtid


I mit tidligere indlæg Lommefilosofi kom jeg ind på en masse tanker omkring rumvæsner, livsfilosofier og andre universer der muligvis eksistere parallelt med vores eget. Derfor har jeg tænkt mig nu at lave et lignende indlæg hvori jeg nu i stedet vil skrive om hvordan jeg tror at menneskehedens fremtid kan komme til at se ud hvis vi som race tager os sammen og arbejder imod en bedre fremtid.

Udødelighed
Personligt tror jeg at menneskeheden i løbet af de kommende år vil finde ungdommens kilde og på denne måde opnå udødelighed. Dette vil selvfølgelig betyde at døds talende vil falde på verdensplan og derved føre til at jorden vil blive overbefolket. Dette lyder måske ikke som nogen særlig fantastisk fremtid, men på den anden side vil det også føre til at menneskeheden som race bliver nødt til at finde nye løsninger på vores problemer der højest sandsynligt også vil udvikle os som race.

Teknologiske Fremskridt
Fremskridt indefor teknologi er noget vi i øjeblikket ser hver dag nu om stunder. Så jeg ser ingen grund til at dette nødvendigvis skulle ændre sig i fremtiden. Derimod ser jeg at den teknologiske udvikling vil eksplodere i takt med at computerteknologi i form af computerkraft fortsat både bliver billigere, bedre og langt mere effektiv. Det er måske heller ikke utænkeligt at vi med den voksene computerkraft også vil blive i stand til at opnå ny viden som den menneskelige hjernes kapacitet end ikke havde turde drømme om eller sågar forestille sig.

Indsigt I Universets Hemmeligheder 
Det jeg håber allermest på, men som også ligger mange år ude i fremtiden, er at menneskeheden får så stor indsigt i universets hemmeligheder at vi med tiden bliver i stand til at forme og ændre alt i universet (og måske endda universet selv) efter vores egne ønsker. Hvis det lykkedes menneskeheden at nå dette punkt, så regner jeg med at vores teknologi er så højtudviklet at end ikke universets undergang vil sætte en stoppe for vores eksistens. For ved dette punkt vil vi være så udviklet at vi vil være i stand til at bremse denne undergang eller skabe vores eget nye univers hvis det kommer til at gå så vidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar