fredag den 13. december 2013

Linux


Jeg har overvejet at skifte over til styresystemet Linux. Til de af jer der ikke ved det så er det et open-source OS (operativ system).

Grunden til at jeg har overvejet at skifte over er for det første at det er gratis at hente ned fra internettet og bruge, det er også helt i orden at distribuere, kopiere etc.

Desuden vil det biddrage til et mere åbent community der går mindre op i penge og mere op i at dele hvis man benytter sig af Linux. Desuden tror jeg også at der er langt flere muligheder i Linux end Windows. En anden god ting ved Linux er at det ikke fylder særlig meget og er meget hurtig (jeg har hørt at Linux bliver brugt i mange ting lige fra supercomputere til servere netop på grund af at det er så hurtigt).

Der er dog nogle problemer med Linux (som jeg dog tror kan ordnes). Disse problemer er blandt andet at der ikke bliver lavet særlig mange spil til Linux. Hvilket er utrolig ærgerligt, men jeg håber at der er nogle spiludviklere derude som får øjnene op for det potentiale der gemmer sig i Linux.

Klik eventuelt på linket for at få yderligere informationer om Linux set i forhold til Windows. Linux VS Windows

Ingen kommentarer:

Send en kommentar